-
LOWENDOVÁ MASÍRKA
Ponořme se na chvíli do evergreenových sloganů, jimiž jsou na diskuzi obhajovány podskočené životní obzory, sloganů, jimiž si diskuzní čeleď plakátovců dodává odvahu vydatlovat pod článek své skoropředstavy o světě aut, o autech světa.
Slogan jedna – Preferuji malá auta neb se s nimi lépe pohybuje po městě
Absolutní nesmysl. Tuhle zhůvěřilou teorii hlásá především hlávkovej salát jako podivuhodnou rudě-zelenou alternativu života. Praktik, který má vlastní vozidlo a vlastní hlavu ví, že ve městech, ostatně tak, jako i mimo města se jezdí po silnicích. Silnice nejsou tvořené nahodile… ano, chápeš správně, města zpravidla také ne. Ba co více, ani parkovací místa nejsou tvořena nahodile, nýbrž jsou vyznačována tak, aby na nich mohl parkovat i soused s BMW 7. Ještě jsem také nikdy nikde neslyšel, že by si někdo liboval, že nechal v garáži AUDI A8 a vyrazil s rodinou na dvě stě kilometrový výlet do Brna v Citroenu C1 hlavně proto, aby mohl u České uličky dobře zaparkovat.
Samozřejmě, že i ve městech lidé užívají auta nikoliv podle délky, nýbrž podle… peněženky. Mám ovšem obavu, že ti v těch malých autech mají strach z velkých… parkovacích poplatků. Pak ano, pro tyto případy je ovšem nejlépe využít služeb tříkolky a kdyby i ta se zdála velká, pak je tu ještě pořád naděje na kolečkové brusle.
Slogan dvě – Prémiový segment je jen pro ty, co si masírujou ega
Tohle mi často vrtá v hlavě. Tedy upřesněme. jak tu kdysi někdo napsal – prémiová auta kupují prémioví lidé. A důvod? No přesně ze stejného důvodu, jako zase třeba lowendoví lidé kupují lowendová auta, tedy… je to možná pro někoho i překvapivé – aby s nimi mohli jezdit. Totiž pro mladé majetkově, sociálně a intelektuálně neusazené jedince může být nepředstavitelné, že si někdo jen tak koupí vůz za dva milióny korun. Jako pomůcka, nechť poslouží příklad z nejbližších. Prostě si představ, že tak, jako si ty kupuješ model Burago, kupuje někdo jiný také model, ovšem v životní velikosti. Nemyslím si, že by tohle nešlo při trochu dobré vůle pochopit. Tedy žádná masírka, žádná ega, jen prostá… životní úroveň. Někdo holt Astona, jiný zase třeba (aby se to -trochu- rýmovalo) Megana. Je ovšem než příznačné, že majitel Astona nemá vnitřní nutkavou potřebu vysvětlovat svému okolí, že Aston byla výborná koupě, neb byl v akci a navrch měl prodlouženou záruku o jeden měsíc. Ano ano, svět aut, auta světa, to je jedna velká škola života. Pro ty za volantem a ovšem i pro ty… za plotem.
Slogan tři - Bavorák je masovka, já chci něco originálního
Dokonalý protimluv. Diskutér sám sebe popírá v jediné větě. Totiž tentýž diskutér vždy odůvodňuje pořízení právě toho příkladmého pětkového bavoráka především snahou blýsknout se před sousedem, aby v téže větě akcentoval právě to, po čem ON podprahově touží – být právě skrzevá auto jedinečným, být originálním, a mít výjimečné auto, kterým oblouzní… koho? No, právě toho svého souseda. Je to k pláči, ale jak těmto mentálním nemotorům vysvětlit, že právě toho bavoráčka, tu adinu, toho meďáka si lidé nekupují kvůli sousedům, nýbrž jen kvůli sobě, a to pro kvalitu těch aut. Ano, také mě napadá, že koupit „originální“ lowend… to musí být velká fuška vysvětlit sám sobě, natožpak sousedovi. Ovšem jedno (podprahové) pozitivum u těchto postojů spatřujme. Potvrzuje se, že prémiový segment je vyráběn přesně tak, jak vyráběn být má – ke spokojenosti majitelů prémiových aut, a k dokonalé závisti těch ostatních, naštěstí jen těch méně majetkově a především méně intelektuálně vybavených.
Tři slogany a co pláče již na diskuzích vyvolaly. Tedy zapomeň na malá auta do měst, zapomeň na masírku prémiovkou, zapomeň na originalitu na silnici. Ve městech musíš umět i s bavorskou ixšestkou, jinak vrať řidičák. Na prémii musíš mít především v… hlavě, a originální musíš být především ty sám. Neboť , jak známo, auto z tebe originála neudělá. A to i kdyby ses v garáži rozkrájel…
- Tip:
- Škoda Octavia III
- Testy pneumatik
- Dieselová pro a proti: Rady pro řidiče turbodieselů
- Nová Kia Cee’d
- Autoporadna
Svět motorů
Auto Tip
gti.blog.auto.cz
- Květen 20124 příspěvky
- Duben 20125 příspěvků
- Březen 20124 příspěvky
- Únor 20124 příspěvky
- Leden 20122 příspěvky
- Prosinec 20114 příspěvky
- Listopad 20115 příspěvků
- Říjen 20117 příspěvků
- Září 20111 příspěvek
- Srpen 20113 příspěvky
- Červenec 20111 příspěvek
- Červen 20112 příspěvky
- Květen 20116 příspěvků
- Duben 20114 příspěvky
- Březen 20115 příspěvků
- Únor 20117 příspěvků
- Leden 20117 příspěvků
- Prosinec 20108 příspěvků
- Listopad 20104 příspěvky
- Říjen 20108 příspěvků
- Září 20108 příspěvků
- Srpen 20101 příspěvek
- Červenec 20102 příspěvky
- Červen 20109 příspěvků
- Květen 20104 příspěvky
- Duben 20103 příspěvky
- Březen 20108 příspěvků
- Únor 20103 příspěvky
- Leden 20105 příspěvků
- Prosinec 20098 příspěvků
- Listopad 20097 příspěvků
- Říjen 20099 příspěvků
- Září 20095 příspěvků
- Srpen 20094 příspěvky
- Červenec 200916 příspěvků
- Červen 20096 příspěvků
- Květen 20096 příspěvků
- Duben 200912 příspěvků
- Březen 20096 příspěvků
- Únor 200910 příspěvků
- Leden 20096 příspěvků
- Prosinec 20088 příspěvků
- Listopad 20084 příspěvky
- Říjen 20086 příspěvků
- Září 20087 příspěvků
- Srpen 20086 příspěvků
- Červenec 20086 příspěvků
- Červen 20087 příspěvků
- Květen 20085 příspěvků
- Duben 20086 příspěvků
- Březen 20082 příspěvky
- Únor 20085 příspěvků
- Leden 20084 příspěvky
- Prosinec 200711 příspěvků
- Listopad 20074 příspěvky
- Říjen 20076 příspěvků
- Září 20075 příspěvků
- Srpen 20074 příspěvky
- Červenec 20074 příspěvky
- Červen 20075 příspěvků
- Květen 20075 příspěvků
- Duben 20075 příspěvků
- Březen 20076 příspěvků
- Únor 20076 příspěvků
- Leden 20079 příspěvků
- Prosinec 20064 příspěvky
- Listopad 20068 příspěvků
- Říjen 20066 příspěvků
- Září 20065 příspěvků
76 reakcí na LOWENDOVÁ MASÍRKA
[1]
28. 1. 2010 v 10:15Ingister2
Poďme po rade:
1) Ak sa auto pohybuje len a len po meste (2, popr. 3. auto v rodine najčastejšie pre manželku), a ročne najazdí max okolo 8 000 km, tak argument o lahsom pohybe a parkovani plati bezo zbytku. Moja zena presla cez SAAB, 323-ku, Octaviu, Fiestu až ku Fabke v kombíku (lebo sa tam chalanom lepšie zmestia hokejové bagle ako do Fiesty) a úprimne, väčšie auto by jej bolo na prekážku…
Opakujem platí pred druhé, tretie auto v rodine
2) Hmmm, len malá poznámka ku „prémiová auta kupují prémioví lidé“
áni je to pravda, ale často si prémiové autá kupujú neprémiovi ľudia, aby dokázali okoliu, že prémioví sú… (poznáš „nebyl to pán, z pána jen klobouk měl“), veď to potom sám dole tvrdíš „originální musíš být především ty sám. Neboť , jak známo, auto z tebe originála neudělá“
3) A prečo by som si nemohol kúpiť SAAB-a, Mondeo, Volvo kvúli sebe? Dobre vybavené Mondeo, notabene Volvo stojí toľko čo vyššia stredná (520d) at ak sa skutočne jedná o snahu sa trochu odlíšiť? a nezabúdaj, že často je MB a BMW akosi neprijateľným autom pri určitom druhu obchodných partnerov.
[2]
28. 1. 2010 v 10:52Donovan
Pěkný čtení (palec) – tedy s výhradou ke sloganu jedna. Úplně chápu, když si např. žena jako druhé auto do rodiny pořídí plně naloženého Míťu raději, než stejně vybavenou i stejně drahou Octavii.
A samozřejmě – těch sloganů by se našlo ještě několik, ale o některých lepší pomlčet
[3]
28. 1. 2010 v 11:25vsechna auta nasich snu
muzu dnes porucit tuhle panovi malou zelenou ?! – na muj ucet prosim..
[4]
28. 1. 2010 v 12:01Beaumont.
Chtěl jsem toho sem napsat víc, ale dospěl jsem k názoru, že to nestojí za ten čas.
Takže jen přání: GTI, přeju ti, aby se ti na té tvé podivné, od Země tak vzdálené planetě dobře vedlo. Aby tam stále bylo všechno tak jednoduché, jasné a černobílé, snadno se rozlišovalo co je dobré a co špatné (dobré = německé, špatné = všechno ostatní), aby tam Passaty byly spolehlivé, Fiaty šmejdy, motory TDI tiché a HTP kultivované. Aby tam nebyla žádná stará města s úzkými uličkami, všechna parkovací místa byla dost velká na Phaetona a abys tam nikdy nemusel parkovat auto v řadě na chodníku nebo na krajnici rovnoběžně s vozovkou a bez označených parkovacích míst.
A někdy nám napiš, jak se tam máš (nebo mát, jestli je vás tam víc). Ale nemusíš zase psát moc často
PS: Kdyby ti někdo posílal balíček ze Země, nech si poslat nějaký autokatalog, aby sis ty konečně (!!) udělal přehled o motorizacích Alfy 159.
[5]
29. 1. 2010 v 9:33wolff
[4]
Jakoukoliv jinou reakci na tento článek bych považoval za zbytečnou.
P.S. Znalost města Brna by se ti opravdu hodila…protože u České už je problém zaparkovat normálně i s F 500
a chodník na rohu křižovatky opravdu není parkovacím místem.
A podélné parkování opravdu GTImu nic neříká… a třeba v případě zápasu Komety v Brně, když se hraje spiel, tak jezdím jedině s F 500. ten pocit, že je spousta volných míst, kam se vlezu jen já, je (a klidně to napíšu) orgastická…
Hold, kdo si koupí malé auto za 450 papouchů na pohodlné bloncání po městě, je švorcák (a nebo není vidlák z Mostu). Každý ať si veber podle svého názoru…
[6]
29. 1. 2010 v 10:06sacoer
Len nechápem prečo potom kúpil manželke mistra elegance .
pozn. GTI: Tak, že bych koupil tvé manželce mistra elegance, o tom nic nevím…
[7]
29. 1. 2010 v 10:49jazva
[4] Musíš to všetko chápať z pohľadu človeka žijúceho v socialistickom pokuse o moderné mesto – mesto bez reálnej histórie, mesto v ktorom už nie sú žiadne staré úzke uličky, mesto ktoré už nemá žiadneho ducha, mesto ktoré ťa prinúti mať rád strohosť panelákov.
Z toho pramení aj ten zápal a obdiv pre strohý dizajn koncernu a spústa iných vecí. Nič iné v tom nehľadaj
[8]
29. 1. 2010 v 11:38Perun
Tak teď už snad jen doplnit definici toho „prémiového“ a nebo naopak „low-endového“ člověka. V předtuše nových intelektuálních obzorů se těším na návod, jak se takový člověk jaksi… pozná?
To by mě skutečně velmi zajímalo, zejména s přihlédnutím k posledním větám blogu.
[9]
29. 1. 2010 v 11:38muhamad
taky je třeba rozlišovat, že ne každej je z auta udělanej, a tak i když má peněz třeba na 20 Mercedesů, tak si koupí oktávku, protože je to taky auto a doveze ho, jinak ho auta nezajímaj, tak co by si kupoval lepší…nebo naopak „holá zadnice“, která přišla k pár tisícum a chce předvést, že na to má, tak koupí MB „C“, v základní výbavě a na splátky. Já třeba nesortuju auta na low-end a prémiový, radši Citroena C6 než Mercedes E – protože nechci předvádět svou peněženku, ale svou originalitu, Mercedes E je auto na vození hostů z letiště do Marriotu, ale ne dost dobrý auto pro mě…jinak o tom, že žádný low-end a prémie v marketingu neexistuje, můžou svědčit i snahy těch tří „prémiových“ konkurovat svými cenami – nižší střední a střední třída – běžným vozům – MB „A“ a „B“ jsou teď v některých zemích levnější než Golf, „C“ než Passat se stejnou výbavou.
[10]
29. 1. 2010 v 12:03prekladys
gti, komu není radno, tomu není pomoci. tohle je medvědí služba – viz reakce beaumontova či perunova. piš o hodnikách!
[11]
29. 1. 2010 v 12:20GTI
[8] muhamad: A ty patříš, Martine, do jaké skupiny? Těch co mají na 20 Mercedesů nebo na jedno burago?
[12]
29. 1. 2010 v 12:22GTI
[8] Perune, to je pro mne zde to nejjednoduší, vypsat tu charakteristiku prémiovce a lowenďáka. Otázkou je, jestli by to bylo i čtenářsky stravitelné. Tedy, pro některé… No, co není, může být
[13]
29. 1. 2010 v 12:23GTI
[9] prekladys
hele, o hodinkách podobnej článek… to by byla teprv mela
[14]
29. 1. 2010 v 12:26prekladys
[12] GTI
tak piš! jsem předem diskvalifikován, neboť dávno žádné nenosím.
[15]
29. 1. 2010 v 12:32Perun
Tu stravitelnost nechme stranou. Já si rád přečtu, co dělá lidi „prémiovými“ a naopak low-endovými“ ve vztahu k tomu, jaké mají auto.
Tedy tvůj pohled na to, jak to vlastně na tom světě chodí, ten prst v oblacích, to světlo, co nemilosrdně odhaluje podstatu lidských duší
Žádné kliše, žádné obecné soudy.. Hezky se do toho obuj
[16]
29. 1. 2010 v 12:35jazva
že by cenzúra…
[17]
29. 1. 2010 v 12:41GTI
14] Perun – Nemusíš mně přemlouvat. Témata od smradu z falešných sobů až po eurodrzčí garáže jsou tu na denním pořádku. Překvapuje mě, že ti unikla centrální věta – Jsi než to, co tvůj vůz. Dobře tedy, neumdlím a budu pokračovat. Já jen, že ty to všechno víš, ale sám před sebou se těch myšlének tak trochu… bojíš.
P.S. Vše, od ponožek po cedečka, od garáže po stan, od Blesku po knihovnu, prostě vše kolem tebe o tobě dokonale vypovídá. Stačí jen umět „číst“.
[18]
29. 1. 2010 v 12:43GTI
[13] prekladys: Také řešení. Děláš to tak se vším?
[19]
29. 1. 2010 v 12:50Perun
Já čekám na trochu sofistikovanější odpověď.. kličkování mě nezajímá.
Tedy trochu polopaticky: Jak rozumět tomu, že o mě „dokonale vypovídají mé ponožky“? Třeba tak, že jsem „prémiový“ člověk dejme tomu od cca dvou stovek za pár? Nebo jsem se posunul do mentálního (charakterového?) „low-endu“ nákupem v Tescu?
Nemám v tom pořád ještě jasno…
P.S. Co je to „myšlénka“ ?
[20]
29. 1. 2010 v 12:52prekladys
[17] GTI
upřímný smích… bylo vy to východisko, a nebyl bych první, kdo takhle řešil své vezdejší bytí. i když pravda, ti, co by si na mne ukazovali prstem, by to ve své většině nedělali z obdivu a uznání. jako živitel rodiny však musím sekat latinu a příliš nevybočovat.
[21]
29. 1. 2010 v 12:53GTI
[19] Perun – ale máš, máš jasno, ale toho jasna se bojíš
Mimochodem, ty ponožky… román málo…
co jako „myšlénka“?, nerozumím
[22]
29. 1. 2010 v 12:55GTI
[20] prekladys – no, jistý asketismus v tom tvém postoji spatřuji.
[23]
29. 1. 2010 v 12:59prekladys
[22] GTI
třídění zbytných a nezbytných statků (hmotných i nehmotných) ještě nepovažuji za asketismus. neboj, mám rovněž své úlety, ale do stádia kategorizace všeho a všech jsem jestě nedospěl.
[24]
29. 1. 2010 v 13:03GTI
Diskuze příznačná článku.
Abych to vrátil do sloganového reálu – Tedy zapomeň na malá auta do měst, zapomeň na masírku prémiovkou, zapomeň na originalitu na silnici. Ve městech musíš umět i s bavorskou ixšestkou, jinak vrať řidičák. Na prémii musíš mít především v… hlavě, a originální musíš být především ty sám. Neboť , jak známo, auto z tebe originála neudělá. A to i kdyby ses v garáži rozkrájel…
[25]
29. 1. 2010 v 13:09prekladys
[24] GTI
jistě. poslední věta sedí. proč však tolik nepřípadného povyku kvůli obecnému poznání? celý děj jakoby směřoval ke zcela jinému finále.
[26]
29. 1. 2010 v 13:12GTI
[25] prekladys
Já to neadresoval tobě, spíše těm Perunovejm ponožkám…
[27]
29. 1. 2010 v 13:17Perun
21) Nejde o mé strachy, jde o to, co považuješ za důležité pro definování „prémiového“ člověka a co zase naopak zařadí jiného do toho „low-endovéha“ duševního dna… Alespoň základní charakteristiku…
Já čekal nějakou (jakoukoliv) formu psycho-sociální analýzy, klíč k té „kategorizaci“ o které píše prekladys, protože to je opravdu zajímavé téma.
Zatím jsem tedy žádnou odpověď nedostal a to je škoda. Takové téma je ale nad možnostmi mnohých, nejen tebe, takže z toho těžko můžeme udělat nějaký kloudný závěr.
Čemu nerozůmíš na mém dotazu ke slóvu „myšlénka“?
[28]
29. 1. 2010 v 13:31GTI
Perune, zde si musíme vyjasnit jednu zásadní věc. Ty se nedůvodně domníváš, že to, co tu píši jsou nějaké mé životní postoje. Pokus se představit, že to tak nutně vždy nemusí být. Tedy, to, co považuji já za „směroplatné“ to se tu asi těžko kdokoliv dozví. Také dost dobře nevím, proč by to mělo být jinak.
Neboť tématem jsou tu auta, auta světa, svět aut, nikolíiv moje hlava.
Slovo – Myšlénka je překrásný, libozvučný starší tvar slova – myšlenka. Nic za tím nehledej, jen mé zalíbení v tomto tvaru.
[29]
29. 1. 2010 v 13:46okristan
Pobavil jsem se GTI
Ovšem jak už rozběhnuvší se diskuze naznačuje, perly sviním darmo házet
[30]
29. 1. 2010 v 15:19Beaumont.
[7] j-azva: Tak to je možné, Mostem jsem párkrát projížděl, ale nikdy nezastavil (kromě moc pěkného závodního okruhu, ten jsem si párkrát projel). Teď už to teprve neudělám…
[31]
29. 1. 2010 v 15:24Emel
GTI: někdo může očekávat, že i na diskusi budeš prezentovat své vlastní názory. Ovšem nikdo tě k tomu nemůže nutit. Pokud se rozhodneš kázat něco jiného, budeš podle toho jiného posuzován… nic horšího se ti ale stát nemůže
.
[32]
29. 1. 2010 v 16:23Perun
Emel: Jistě, takový blog, to je přesně to místo, kde můžeš sdělit světu názory… někoho jiného
[33]
29. 1. 2010 v 17:08mariachi
GTI – Jsi nez to co tvoje auto… Nemelo by to byt naopak?
[34]
29. 1. 2010 v 20:42hetzer
to je zas skatulkovani:) pro me je premie nisan GTR, ale chut si necham zajit, bo do nej nedam deti. zivot je o kompromisech
[35]
30. 1. 2010 v 17:44Tomik
Zdravim vsechny,nehodlam nijak drazdit mistni…a navic bez ohledu na konto podporovane debetni ci kreditni kartou pri adekvatnim IQ toho ktereho originalniho,chces-li jedinecneho, jedince…Mel bych par otazek:1) co vis o autech, kdyz jsi schopen si koupit model auta bez historie a budoucnosti zaroven?Jsi tim snad original,kdyz si koupis vuz,ktery byl definovan jako vesmirny automobilovy omyl?Velsatis,Citroen C6,Fiat Multipla apod….2) prosil bych vysvetlit vyhodu koupe Alfy romeo.Je to snad jen tvuj nestastny osud,ze jsi se prave probral s komatu,ktery trval snad deset let a ty jsi se tehdy nestastnou nahodou uz nedostal k tomu,abys tu bajnou koupi dotahl az do konce?Jestli ano…Zajdi za svym psychoterapeutem a on Ti pomalu chronologicky vysvetli,co se ve svete aut za tu dobu udalo.
[36]
31. 1. 2010 v 0:11GTI
[35] Tomiku, děkuju za příspěvek, standardně zvedám palec. Otázky jsou super. Odpovědi by mohly být též…
[37]
31. 1. 2010 v 9:29Emel
Tomik: Považovat třeba C6 za auto bez historie je základní neznalost. Citroën má v produkci limuzín s hydropneumatickým odpružením tradici delší než 50 let a DS je jednou z největších ikon automobilového světa. Možná bych se měl zeptat spíš já… co víš o autech?
Koupě Alfy taky není tak složitá – třeba takové Mito je dokonalá stylovka (byť mě osobně ten styl až zase tolik nesedí), k tomu podařené turbomotory, prémiový konfigurátor na interiér… upřímně, nevím o žádné relevantní konkurenci.
[38]
31. 1. 2010 v 15:17Tomik
Je mi Te uprimne lito Emele.Tak malo vis,tak malo znas a jeste se tim chlubis ve svete.Jsi krasny priklad nymanda,kterej vzdycky skonci prave u toho konfiguratoru.Realny svet je chlapce uplne jinde.Jinde mimo tvou hlavu.
[39]
31. 1. 2010 v 17:48Emel
Tomik: to byl argument! No… skoro. Zkus ještě chvíli studovat časopisy a konfigurátory a snad příště dokážeš napsat něco k věci. Můžeš a nemusíš mít pravdu ve svých názorech na auta, pořád to ale bude lepší, než se omezovat na napadání ostatních diskutérů.
[40]
31. 1. 2010 v 18:16Tomik
Vis Emle,plkas hovadiny.Jen protoze,si od te doby,co si poprve videl Fantomase,touzil ridit litajici Citroen,tak to z nej nedela to,co si snazis vtlouct do hlavy.Tvym nazorum lze sotva argumentovat.Prosim Te muzes tady pro pobaveni vsech vypsat motorizace s vykonama tech tvych horkokrevnych snu?Nemusis mit strach,moc casu Ti to nezabere….
[41]
31. 1. 2010 v 19:11Perun
Tomiku, tady sis vzal do nevymáchaných úst trochu příliš velké sousto.. Jestli je tu pár lidí, kteří skutečně vědí (!), pak je Emel mezi nimi.
Tvá argumentace je tedy opravdu vyčerpávající..
[42]
31. 1. 2010 v 19:31Tomik
Perune,nevyznavam tve bohy.A co vic,tezko jim verim.Jen ho nech at argumentuje znalostma a nemusi se opirat o tve zastrasovani.Jedinym kriteriem je pro me znalost veci a ne tupy plkani.Zatim predvel jen to
druhy….
[43]
31. 1. 2010 v 22:04Emel
Tomik: velké sousto sis vzal hlavně s tou DS… můžeš se navážet do Alfy a mnozí ti zatleskají, můžeš se navážet do mě a většina pokrčí rameny, ale DS patří k těm autům, které má v úctě každý – T, Mini, DS, Brouk, 911… shodou okolností v tomto pořadí prvních 5 míst v anketě o auto století (Global Automotive Elections Foundation). Jo, já vím, to jsou taky plky, jen si banda neználků udělala anketu.
Vypisovat motorizace je trošku nadbytečné, každý si je může najít… ale dobrá: 1.9 56kW, 2.0 62kW, 2.2 74kW, 2.0 66 a 73kW, 2.2 92kW, 2.3 96kW (http://magazin.auto.cz/historie/citron-ds-francouzska-revoluce.html). Máš silnější, viď… jenže o tom to není.
Popravdě, můžeš jen doufat, že tento blog zmizí co nejrychleji pod nánosem nových příspěvků… na diskusi se sotva najde někdo další, kdo by se k tvému arogantnímu pohledu na DS připojil. Běž a zeptej se na DS dědečka… a když už u něj budeš, zeptej se i na ta ostatní 4 auta co jsem vypsal nahoře. Třeba si ušetříš další trapnou otázku na motorizace u Brouka.
[44]
31. 1. 2010 v 22:43Tomik
Hele Emle,videl jsi film Svetaci?Jiste ano.At se clovek zepta na co chce,zacnes mlit porad to samy.Neni Ti ani trochu divny,ze mluvis o vecech,na ktery se Te nikdo neptal?Jsi vubec sto pochopit a odpovedet na jednoduchou otazku bez toho, aby sis u toho onanoval ego?Myslis,ze tu nekoho zajima na kolik desetinych mist umis Pi?Na zacatku byly dve primitivni otazky.Koukej kam az ses dohecoval.Plkas tady nesmyslny cisla auta o kterym jsem se ani sluvkem nezminil.Jiste ty popsane vykony mohou v leckom vyvolat pocity horkokrevnosti,ale Alfa,o ktere jsem mluvil,na tom zase az tak spatne neni. Bohuzel je to na diskuzich casty dej.Nekdo se snazi psat a vysvetlit,no a nekdo si chce jen vysypat svuj pytel s otrepanejma frazema bez ohledu na dane tema.
[45]
31. 1. 2010 v 23:27Emel
Tomik: Snažil jsem se tě pochopit a protože jsi mluvil o Fantomasovu DS, předpokládal jsem, že se ptáš na jeho výkony… no, je známo, že DS byla od počátku lehce podmotorované auto. A teď napíšeš, že jsi se o DS ani slovem nezmínil?
Ty jsi ale myslel něco jiného… Alfu? O té se mi rozhodně nezdá, to už spíš o tom DS, ostatně jsem hned v prvním příspěvku psal, že Mito úplně můj styl není. Samozřejmě ti najdu i výkony té Alfy – benzíny 1.4 od 58 do 125kW (MPI, Multiair a T-Jet), nafta 1.3 66 a 1.6 88kW, chystá se 1.8 169kW (možná). Vysvětlíš mi smysl té otázky?
Pokud shrnu tvé dnešní příspěvky:
1) Alfa je pro psychotiky
2) Multipla, Vel Satis a C6 jsou definovány jako vesmírný omyl bez historie a budoucnosti
3) Já plkám hovadiny, onanuji si ego, melu pořád to samý, odpovídám na co se nikdo neptal atd., tady by se toho našlo dost
… a to je všechno! Nebo ne? Můžeš mi explicitně zopakovat jakýkoliv tvůj věcný příspěvek k diskusi? Takhle by to nešlo, tedy pokud chceš, aby se tu s tebou někdo bavil.
[46]
1. 2. 2010 v 9:05Tomik
Emle, tady je volný překlad úvahy autora, který se na začátku dizkuze o originalitě každého z nás pouze myšlenkově pozastavuje nad pomíjivostí některých naprosto omylných modelů některých značek. I samotní autoři těchto modelů musí srazit krovky, protože je nebyly schopni prosadit ve světě, kde vládne pouze estetická dokonalost, technická vyspělost, předvídavost a především znalost zákaníka. Někteří z nás se pak schovávají za tyto omyly pod dojmem své vlastní jedinečnosti. Ublábolená argumentace je pak pouhým odrazem jejich hlouposti.
Dále pak chtěl autor vyjádřit, jak některé značky, např. Alfa Romeo, nějak nestíhají jít s dobou a již dlouhou dobu nabízí svým zákazníkům méně než je současný průměr…a to ještě za zcela neadekvátní peníze. Ty tabluky prosím Těpříště nikomu nepiš, ale polož si je před sebe, v klidu srovnej a pak si nafackuj.
[47]
1. 2. 2010 v 10:06Emel
Tomik: dobře, držme se dvou témat, C6 a Mita.
Je pravda, že C6 je zřejmě posledním mohykánem Citroenu ve vyšší střední… ostatně, ukazuje se, že kromě prémie není schopen v této třídě prodávat nikdo. Není to ale tím, že by C6 (nebo Vel Satisu) chyběla historie, viz odkaz na DS, CX, XM (20/30, 25, Safrane). Kromě rostoucí technologické náročnosti a image tu působí i neustálý růst aut, kdy dnešní C5 svými rozměry přesně odpovídá třeba DS. Jistě víš, jak bude toto dilema řešit sesterský Peugeot…
Co se Mita týče, nechtěl bys tu náhodou napsat, které auto v daném segmentu má tak zásadně lepší motorizace? Nebo alespoň pronést libovolný jiný pozitivní názor? Zatím jsi tu předvedl pouze plivání urážek na všechno a na všechny kolem…
[48]
1. 2. 2010 v 12:06Tomik
Emle, opět si na nic neodpověděl, krom toho, na co se Tě nikdo neptal. Co víc. Předstrkuješ tady nejtitěrnější autíčko ze světa Alfy, na kterým se snažíš ukázat jedinečnost nákupu této značky. Nákupu se zárukou bez záruky. Přestaň se pídit po tom co bylo a začni se zabývat tím co stále je a bude. Uvidíš, že se Ti při dalším nákupu uleví.
Jestli si za celý ty léta nepochopil, že jsi tady v pánským klubu a že urážka tady nic neznamená, tak jdi raději diskutovat do cukrárny. Není účelem přeci nikoho urazit, ale důrazně poukázat na nesmysl, které se tu tvrdí.
[49]
1. 2. 2010 v 12:20Tomik
Emle, opět si na nic neodpověděl, krom toho, na co se Tě nikdo neptal. Co víc. Předstrkuješ tady nejtitěrnější autíčko ze světa Alfy, na kterým se snažíš ukázat jedinečnost nákupu této značky. Nákupu se zárukou bez záruky. Přestaň se pídit po tom co bylo a začni se zabývat tím co stále je a bude. Uvidíš, že se Ti při dalším nákupu uleví.
Jestli si za celý ty léta nepochopil, že jsi tady v pánským klubu a že urážka tady nic neznamená, tak jdi raději diskutovat do cukrárny. Není účelem přeci nikoho urazit, ale důrazně poukázat na nesmysl, které se tu tvrdí…
[50]
1. 2. 2010 v 13:08Emel
Tomik: jen mlžíš… ptáš se na motorizace, když ti je vypíšu tak mi řekneš že si je mám přečíst sám a nafackovat si. Mluvíš o absenci historie u C6 a Vel Satise, ukazuje se ale, že jde pouze o absenci tvých znalostí. Tvrdíš, že ti neodpovídám na otázky, přitom ale žádné nekladeš a jen chrlíš urážky.
Ptám se tedy ještě jednou: můžeš mi explicitně odcitovat tu otázku, na kterou čekáš odpověď?
PS: k tomu Mitu… hledal jsi lepší a nenašel, že?
[51]
1. 2. 2010 v 13:54Emel
Tomik: možná tu urážka nic neznamená, jenže tobě brání v jasném a pochopitelném vyjádření myšlenky. Tohle jsi napsal o mnoho příspěvků výše a zřejmě je to ta otázka, na kterou stále hledáš odpověď:
„Jen protoze,si od te doby,co si poprve videl Fantomase,touzil ridit litajici Citroen,tak to z nej nedela to,co si snazis vtlouct do hlavy.Tvym nazorum lze sotva argumentovat.Prosim Te muzes tady pro pobaveni vsech vypsat motorizace s vykonama tech tvych horkokrevnych snu?“
Vypsal jsem ti motorizace DS, dostal vynadáno že jsi se na to neptal a že jsi se o DS ani slovem nezmínil. Tak jsem ti vypsal motorizace Mita a opět se nesetkal s úspěchem. Mohl bys tedy prosím formulovat svou otázku jasně?
PS: k tomu Mitu… hledal jsi lepší a nenašel, viď?
[52]
1. 2. 2010 v 14:13Tomik
To je marný boj…ale když myslíš, tak jen podstatný výtah:
1) co vis o autech, kdyz jsi schopen si koupit model auta bez historie a budoucnosti zaroven?(Velsatis,Citroen C6,Fiat Multipla apod.)… podotýkám, že si kupuješ auto dnes a ne po první technické revoluci.
2)prosil bych vysvetlit vyhodu koupe Alfy Romeo…Zde tedy dopřesňuji, že jsem ve svých myšlenkách byl přeci jen malinko výš než je Mito.Tím tedy s tebou souhlasím, že na větší igelitku nemá motůrky zase tak úplně špatný. Čili….jestli u Vás nakupuje tvoje žena, maminka nebo babička, tak je necháme ať si pokecají najiným blogu. My se přece budeme bavit úplně o jiných modelech ne?
K tomu Mitu ještě dodatek pro vysvětlení…Nehledám to, co nepotřebuji. Ale když si myslíš, že jeden model, a ještě k tomu tvořící jalový stupeň v celém schodišti, stačí k definování kvality značky jako celku, tak Tě při tom klidně nechám. Už Tě nebudu dál trápit. Nechci bořit tvoje naděje ani sny.
[53]
1. 2. 2010 v 15:07Emel
Tomik: no, otázka „co víš o autech“ je ale spíše řečnická a navádí k diskusi o kvalitách a historické zakotvenosti Citroënu ve vyšší střední. Pokud bych si C6 kupoval, pak by to bylo pro neotřelý design a kvality 3.0HDI v kombinaci s hydractive a nízkou cenou. Samozřejmě teoretizujeme, mě osobně se tento segment netýká.
Co se Alfy týče – chtěl jsi vysvětlit koupi Alfy a já ti vysvětlil, že například Mito se kupuje proto, že k němu neexistuje relevantní konkurence. Tady jsme v souladu.
Pokud se budeme bavit o koupi 159 – motorizace sahají až po 3.2 V6 4×4 191kW, optimum ale představuje podle mě 1.8T 147kW – za 760.000 v ceníkových cenách to je zajímavá alternativa k již poněkud okoukané Octavii RS. BMW za tyhle peníze umí jen 316i 90kW s příplatkem za 16″ elektrony…
[54]
1. 2. 2010 v 15:27Emel
Tomik: zestručním to, abychom se v tom nezamotali:
- O autech něco vím, C6 jsem si nekoupil a nekoupím… tenhle segment jde mimo mě. Argumenty pro koupi ale mám – pohodlné auto, neotřelý design, dobrý motor 3.0HDI, zajímavá cena. Historická zakotvenost tam je taky, pokud bys na ní trval.
- Shodli jsme se na kvalitách Mita, tak se podívejme třeba na 159. Tam je špičkovým modelem 3.2V6 v čtyřkolce a automatu, já bych ovšem volil 1.8T 147kW. Za 740.000 je to férová nabídka, u BMW bys odešel s holou 316i (na plechách a tak). Která konkurence nabízí něco tak zásadně lepšího, že by měl majitel auta skončit u psychiatra?
[55]
1. 2. 2010 v 16:19Tomik
No už to konečně trochu začíná:
1) C6: – design…ponechme stranou, ten je u citroenu pomíjivý jako život pivněnky. Dnes je neotřelý, zítra trapný a krátký.
- obývák to je, to nelze než souhlasit. Ale stejnou parádu naděláš i se sedačkou z Ikei. Bude mnohem levnější, to mi věř. Stačí kolečka na tvrdý povrch.
- čili nám zbývá to podstatné. A to je auto. Motory…hele nezlob se, tam jsou totálně mimo. jestli tohle má bejt limuzína, snad dokonce prémiovej segment…tak ty vole, tohle prostě nemůže rozumně uvažující člověk koupit. Nenažrané a líné motory. Řídí se to jako kolotočářskej trambus s houpačkama…
Čili výsledkem je dobrý tip pro někoho, kdo nehledá řízení auta ale pouze okázalost.Přesně…svou vlastní originalitu!
2) Alfa:
1.8T…motor není špatný, ale už jsi někdy zkoušel řídit 200 koní se 350 momentem na přední náhon? To Ti je taková povedená taškařice…Šlapeš na to do zatáčky co to dá…vole a vono si to jede pořád rovně…Dobrá…tak si to alespoň trochu vylepšíme 4×4….Ale co to? Voni to v nabídce nemají??? No jo, no. Tak to si musím koupit raději ten 3,2 se 4×4…To je fakt nářez. 260 koní. Co na tom, dáš do zádu kouli…a budeš za sebou tahat tank pro čerpání za letu. Ale co za ty prachy. Dobřes udělal,žes nezmínil ten zbytek benzínových omylů.
Tak mrkneme na diesly…Ajajaj…už to mám pane doktore. To nevím, jestli mám vůbec rozebírat…To vypadá dost zle…Má to být snad nějaký špatný vtip?…Proberte mě prosím z toho komatu pane doktore…
Ono je to prostě o tom, že sportovní auto (předpokádám, že o ten dojem se Alfa snaží) prostě má být koncipované jinak. Nikdy se nesnaž srovnat nesrovnatelné. Je z toho cítit pouze aliby. Je lepší mít slabý motor od BMW než mít něco „nabušenýho“ od Alfy. O ostatních účastnících diskuze ani nemluvím. To je ale zkušenost, ke které ještě musíš dojít.
[56]
2. 2. 2010 v 9:54Emel
Tomik: vynechám sedačku z Ikey a vezmu to postupně:
1) Citroën a design: asi pro jeho pomíjivost byla DS nedávno zvolena jako nejhezčí auto všech dob (Classic & Sports Cars). Líbí se mi namátkou ještě 2CV, BX, XM… co je ale důležitější, líbí se mi většina novinek: C3 i C4 Picasso, nová C3 i DS3, C5. Mám pocit, že Citroën kráčí dobrým směrem k jednotnému a jedinečnému designovému jazyku. Což je něco, s čím se ostatní (nejen) francouzské značky zatím dost perou.
2) C6 a motory: nesmíš hledat konkurenci pro M5, u C6 se vše soustředí na 3.0HDI. Trošku čísel: 240 koní, 0-100 za 8.5, kombinovaná spotřeba 7.4. Tomu ty říkáš líný a nenažraný??? Věř, že pro dálniční provoz to bude i díky své kultivovanosti ideální volba. Řízení limuzíny nemá být žádný adrenalin…
3) 200 koní na předku jsem zažil několikrát, třeba v Octavii RS, Peugeotu 407 nebo Integře. Ačkoliv u sporťáků jasně preferuju zadokolky, tak Integra byla překvapivě potentní sporťák a RS a 407 zase výborně fungovaly jako každodenní auta – což bych čekal i od té Alfy. Naopak musím říct, že třeba 4motion u Passatu k potlačení nedotáčivosti nijak zásadně nepřispělo. Na předek je odkázán i Golf GTI, Focus RS, Megane RS, Mazda MPS… není to ideální, ale pro běžný provoz to tak moc nevadí.
4) Nafta – chybí šestiválec, to je pravda, ale pětiválec 2.4 154kW jeho roli částečně nahrazuje. 2.0 125kW také nijak nezaostává za špičkovými dvoulitry konkurence, snad jedině BMW má jednoznačně lepší motor.
5) Alfa není konkurencí pro prémii, to je evidentní. Kde BMW a Mercedes začínají, tam Alfa končí – no, skoro. Podle mě se Alfa nejvíce blíží Hondě, dává ale více důrazu na design a styl (což se projevuje třeba možností konfigurovat interiér). Jako alternativa k běžnému mainstreamu se podle mě u Alfy dá najít pár zajímavých nabídek, třeba ty zmíněné – Mito 1.4T-Jet nebo Multiair, 159 1.8TBi, klidně i 159 SW 2.0 / 2.4JTD. Nevidím důvod pro tak silná slova pohrdání… no, ale možná je to jen tvůj diskusní styl?
[57]
2. 2. 2010 v 9:56Emel
GTI: můžeš mi zase mrknout do spamu prosím
?
[58]
2. 2. 2010 v 17:11Tomik
C6 design: ten jediný nemám ve zvyku většinou hodnotit. Jsou věci, který se mi líbí nebo nelíbí. Nevymlouvám ale nikdy nikomu, že se mu nemá něco líbit nebo nelíbit.
C6 3.0 HDI: jediný motor, který se pouze blíží konkurenci. V tomhle případě si ale nejsem moc jistý, jak moc byl u nás dostupný. Co já vím, tak se nabízelo 2,7. Jinak na 3 litry = za poměrně dost peněz dost málo muziky. Když vezmu právě prémiovou cenovku, nevidím jediný důvod k volbě. A to samozřejmě nehovořím absolutně o kvalitě. Nepřesvědčils mě.
200 koní na předek: všechny co jsi jmenoval…a to do jednoho, mají společný jmenovatel: Je mi jedno co řídím a jak to řídím, hlavně když to jede rychle. Neříkám, že jsou to špatně nastavená auta, ale jsou to vstupenky pro puberťáky, kterým tatínek chtěl urychlit odchod na věčnost. Představ si seriozního chlapíka…něco mezi 30-40…prostě ten, kterej svojí pubertu už přežil.. kterej sedá do oranžovýho Fokuse RS s křídlem. Zaručuju Ti, že bude vypadat jako zakomplexovanej kretén.A taky…ještě jsem neviděl nadržence s jakýmkoliv ERESEM, kterýmu jde o běžný provoz. Toto je jiná kategorie. Nepřesvědčils mě.
Alfa nafta: ano, jediná rozumná volba, aby dravý výraz odpovídal výkonu a dalo se to trochu řídit je 2,4 ve čtyřkolce. Ostatní, jakákoliv volba, je blbost. Cenovka je ze světa prémií. Nevidím důvod k nákupu – Nepřesvědčils mě.
Alfa – prémie: řeks to přesně. Kde Alfa začíná být rozumné auto, navíc ještě s „kompromisem“ čtyřkolky,jsi už ve světě prémií a proto neexistuje jediný rozumný důvod jí volit. Na všechno předtím jsou tu němci. Nepřesvědčils mě.
[59]
2. 2. 2010 v 17:34ajnjclma
CIIQ72 yemgeiscyuks, [url=http://etgisuksaswu.com/]etgisuksaswu[/url], [link=http://zpiifslmowvq.com/]zpiifslmowvq[/link], http://igijbnepynra.com/
[60]
2. 2. 2010 v 17:51Emel
Tomik: C6 už se u nás pokud vím neprodává, nicméně v Německu i u C5 u nás byla právě 2.7HDI nahrazena novou 3.0HDI. I ta 2.7HDI byla výborný motor a 3.0HDI je ještě lepší, třeba kulturou chodu bezpečně předčí 3.0d od BMW. Každopádně, „líné a nenažrané“ motory beru za vyvrácený mýtus.
200 koní na předek: Octavia RS je jasným příkladem auta, které je právě orientované na ten běžný provoz. Pokud chceš jedním šmahem odepsat Audi A4/A6 TSI, Octavii a Focus RS, Golf GTI a Scirocco, 407 2.7HDI, Lagunu Coupe a mnoho dalších… no, to je pro mě příliš radikální názor.
Alfa: mě dává největší smysl ten turbobenzín… a cenovka 740.000 je skoro lidová.
Alfa prémiová: na to „předtím“ tu právě němci moc nejsou… sotva budeš hledat v cenách kolem 750.000 podobně stylové auto, já osobně bych to viděl spíš na Accord. A v těch vyšších sférách… musíš srovnávat srovnatelné. Zkus si proti 2.4JTD 4×4 nakonfigurovat odpovídající BMW v X-drive a uvidíš.
[61]
3. 2. 2010 v 8:56Tomik
C6 …OMYL OMYL OMYL…!!!Byť jen náznakem ses dopustil provinění, který Ti nemůže žádný motorista odpustit. A to sice, jak se vůbec opovažuješ srovnat třílitrovej dísl od Citroenu s BMW. Snad jen únava od celodení lopoty v Kolbence Tě omlouvá, žes takovou hovadinu napsal.
200 koní na předek: Hele Emle…prostě se smiř, že to, co popisuješ nejsou běžně volená auta. Jo dá se s tím jezdit po městě. Nejedna kolemjdoucí sedumnáctka zvlhne, když to pořádně velde ní votůruješ. Večer spolu skáknete na dízu…a ráno zase voprus…Do školy.
Ano!!! ODSUZUJI!!! všechno od Audi, co má náhon na předek. Když jen jednou vejdeš do šourůmu Audi, tak hlavně nikomu netvrď, že ses už rozhodl, že Ti ten náhon na předek stačí. Zavednou Tě rovnou k záchodkům na dvoře a tam Ti to v tichosti prodají… jenom proto, že si řeknou „ale co, prachy jako prahy… „Ty vole ale u těch hajzlů taky visí nástěnka zoufalců a na tý budeš navěky napsanej i ty. Tohle přeci jako chlap nikdy nedopustíš ne?! Když si někdo koupí Audinu s náhonem na předek, nejde mu o Audi, ale o to, aby měl Audi.
Alfa s turbobenzínem: no asi máme každý jinou představu o lidovosti cen a kvalitě řízení. Za tu tvojí lidovku už máš BMW 3. MB C…Vím,většinou s atmosferickým motorem, ale s řízením, které sotva můžeš začít v Alfě. Sám neznám míň výrazné auto, než BMW 3, ale jen o ostrejech rysech na plechu to prostě není. Všimni si, že za celou dobu naší nesmyslný diskuze nenaznačuji fráze jako jsou…tehcnologická vyspělost apod.
Alfa prémiová: na to“ před tím “ jsou tu doslova kolony němců. Volskwagen, Škodovka,je libo Seat či pomalu začíná už Audi….Jestli hledáš styl, doporučuji tržnici v Holešovicích. Spousty výbornýho asijskýho designu za málo peněz. Až tam budeš přijíždět s tou tvou vysněnou Hondou, nejspíš Ti vyvěsí i transparenty.
A co se týče 2,4 4×4, tak to je pouze kompromis, aby se to dalo vůbec řídit. U BMW máš náhon na zadek a za nic přilácet nemusíš. Aby to nevypadalo, že lobuju jen za BMW…tak mrkni na Céčko od MB a myslím, že tím nemá cenu dál diskutovat.
Tím se opět dostáváme tedy na začátek k otázce, proč koupit právě Alfu: Prostě neexistuje racionální důvod.
[62]
3. 2. 2010 v 10:31Emel
Tomik:
- 3.0 HDI je fakt dobrý, zejména kulturou projevu. BMW je úspornější a umí i silnější variantu, ale vcelku to jsou srovnatelné motory.
- Počkej ještě takových 5 let a 200 koní na předku bude denní chléb. Už dnes se považuje 2.0 nafta na 180 koních za optimální motorizaci ve střední, do pěti let bude turbobenzín na 200 koních naprosto běžná záležitost, v mainstreamu typicky kombinovaný s předním náhonem. A nebudou na ní jezdit bohatí synáčkové, ale obchoďáci, manažeři a movitější rodiny. Pro rychlé dálniční ježdění není přední náhon žádné omezení, naopak v zimě je to výhoda (ve srovnání se zadokolkou).
- Pokud preferuješ před Alfou nabídku SEATu, je to tvoje volba… pro mě je SEAT ukázkou automobilového tápání, jehož snaha sloučit sportovní image s velkoprostorovými vozy po zásluze skončila montováním minulé generace A4.
- za moji lidovku koupíš BMW 316i s 90kW, ve kterém není ani rádio a loketní opěrka. Tohle pro mě není alternativa. Zajímavé začíná být 320d a s přimhouřenýma očima 320i (raději ovšem 325i), to se ale bavíme o 900t v základu na plechu a mega v nějaké rozumné konfiguraci. Takže ano, milion už bych za Alfu nedal…
Abych to za sebe nějak shrnul:
- U C6 jsi odkázán na 3.0HDI. Tam najdeš úspornou, rychlou a pohodlnou jízdu s jistou dávkou originality. Ukazuje se, že to ve vyšší střední nestačí, důvodem je hlavně image. Pokud si C6 koupíš jako polykač dálničních kilometrů, měl bys být spokojen. Pokud ovšem budeš sám řídit, možná ti stejnou službu prokáže novější C5…
- Alfa konkuruje spíše mainstreamu než prémii, má ale něco navíc. Blýskáním na lepší časy je pro Alfu Mito, ke kterému vlastně ani relevantní konkurence neexistuje. I 159 je v některých variantách zajímavá (nafta nebo TBi).
- 200 koní na předku, tady se zásadně neshodneme. Já narozdíl od tebe všechny majitele RS nebo mainstreamových naftových šestiválců za pomatence nepovažuju a čekám, že takových aut bude přibývat. A to nikoliv v segmentu sporťáků, ale právě u sedanů a kombíků ve střední.
[63]
3. 2. 2010 v 15:56Tomik
Někde jsem četl, že v současné době spolupracuje BMW s PSA na nových motorech. To je jediná spása pro žabožrouty. Každopádně do nedávna nafta od PSA byla tragédie. V tom se prostě shodnout nemůžeme.
Co se týče zvyšování výkonů na silnici, tak vidím, že ses vzhlídl v downsizingu pro všechny sociální vrstvy autospolečnosti. Hele pocem…něco Ti řeknu. Pšt!!! Nikomu to ale neříkej!!!…Řekni čestný pijonýrský a já Ti to řeknu.
Dobrá!Tak já Ti to povim: Ty vole nevěř všemu, co píšou!!! Spotřeba?! Nene….v tom to nebude. Těch pár deci Ti na důchod neušetří ani kdybys tam šel ve třistapadesátičtyřech a vládli tady po celou dobu socani s komunistama dohromady.Životní prostředí taky nezachráníš. Ti klidně podepíše Bursík, až skončí s těma v dolech s vatou po kapsách.
Životnost?! Hm…tak tam asi taky ne. Proč to asi dělat trvanlivý, když potřebuješ prodávat?
Nebo si myslíš, že to dělají pro tebe a tvoje předokolky kvůli lepšímu řízení???? To úplně zapomeň! Sečti si to a vyjde Ti oživení hladového trhu.
Už to jasně vidím. Drkotám si to takhle v levým po D1 a najednou mě spodkem předjíždí ve dvěstědeseti fabka 1,2 nadopovaná čtyřma turbama. Uvnitř taťka s rádiovkou a pane, jak si pochvaluje výbornej výkon, spotřebu a hlavně to jistý řízení.
Jo řekls to zase přesně. To, co ty tady popisuješ celou dobu, je pouze služba jakéhosi obecného vozu. Kdežto já se bavím o řízení auta.
[64]
3. 2. 2010 v 22:29Emel
Tomik: PSA spolupracuje s BMW na benzínech, naftu vyvíjí s Fordem, něco také s Mitsubishi. O kvalitách naftových motorů PSA budeš mít zřejmě stejně podložený názor jako o „nenažraném a líném“ motoru v C6, už mě ale nebaví tě pořád o něčem přesvědčovat
.
Downsizing a zvyšování výkonu nejsou dvě úplně stejné věci. Turbo se prostě stává i u benzínových motorů standardem, stejně jako se stalo u naftových motorů. To přináší menší objemy na jednom konci a vyšší výkony na druhém. Jestli chceš znát důvod, zkus projet 1.2TSI a 1.6MPI v Octavii… nebo si aspoň přečti test.
Souhlas, pokud chceš auto vyloženě pro zážitek z jízdy, měla by to být zadokolka. Ale jednak každému vyhovuje něco jiného, jednak je spousta aut, které slouží jako přibližovadlo a radost z jízdy je tam jen jako bonus. V tomto duchu bych bral i tu Alfu.
[65]
4. 2. 2010 v 14:07Tomik
Emle: na tolik se ponížím,že Ti tady pro ukázku napíšu jen dvě první nerovnice. Asi Ti matika moc nešla, viď? Nejhorší „starej“ třílitr od BMW v 5 proti tvýmu nejlepčímu z PSA v C6.
1) zrychlení 7,6<8,5 s
2) spotřeba 6,2<7,4 l/100km
Upozornění: vyšší číslo znamená horší.
Tvoje argumenty o výkonech nedělá z tebou uvažovaných aut lepší auta, než jsou dnes. Jen Ti méně majetní budou jezdit rychleji. Rozhodně ne lépe. Jinými slovy. Ty, co do nedávna museli kupovat auta se základním motorem, budou mít větší radost.Hodně radosti. O tom nepochybuju. Ale v ostatních segmentech se to posouvá stejně, čili výsledný rozdíl v kategorizaci bude pořád stejný.
Na posledním se až na tu Alfu shodnem.
[66]
4. 2. 2010 v 17:34Emel
Tomik: však já píšu, že BMW umí lepší výkon (u 35d) a nižší spotřebu… byť technické údaje napovídají, že lepší zrychlení u 30d jde spíše na vrub převodovky a zadního náhonu než motoru samotného. Co umí lépe PSA (nebo minimálně až doteď umělo) je kultivovanost motoru. Dovolím si citovat Dinara:
„Svou kritikou zvuku dýzlových šestiválců BMW jsem se nikdy netajil, upřímě řečeno, oblíbenost např. 35d nechápu, ten motor má tak hrozný zvuk, že je to nedůstojné jakéhokoliv modelu v němž je zamontován.“
K posunu výkonů – bude více radosti, to je paráda. Ať si klidně Franta má v Bávu 300 koní, pro mě je důležité, že mě mých 200 koní nebude omezovat. Díky turbu bude dostatek výkonu i v nižších otáčkách, prostě po všech stránkách příjemná motorizace. Třeba v předokolce… závody si nechám na okruh (s jiným autem) a na silnici limity adheze nutně zkoumat nemusím.
Úvaha o posunu výkonu napříč segmenty a zachování kategorizace je sice správná, ale má svá úskalí. Ukazuje se totiž, že ta stále silnější auta řídí stále stejní lidé po stejných silnicích. Limitujícím faktorem je situace na silnici a rychlost reakcí spíš než výkon auta. Náskok 300 vs. 200 koní vypadá sice na papíře hezky, jenže pokud dojde na měření sil, dostane se to velmi brzy do velmi nerozumných rychlostí (na dálnici třeba 260 vs. 230 km/h, i na okreskách budeš za chvilku na 180).
[67]
5. 2. 2010 v 14:47Tomik
Emle, už s touhle nesmyslnou diskuzí končím. Jen pro tvojí zajímavost uváděl jsem výkony z motoru 525d nikoli špičky mezi dízly 535d. Plkání o kultivovanosti dízlu nehodlám vůbec rozvádět. Jednak pro mě nemá žádnej dízl zvuk, kterej by mě vzrušoval a pak ta tvoje omílaná kultivovanost jde stejně hov…co měřit. Dinarovi se nemusí líbit a Pepík z Dolní Lhoty si na tom bručení prozdě ujíždí. O rychlosti jsem mluvil jen obrazně. Samozřejmě o dvěstěšedesátce ani o trochu míň to není. Jde o velikost kroutícího momentu na přední kola a schopnosti převést tenhle výkon do reality…ne do pole.
Přeju Ti hodně šťastných kilometrů při 200 koních na předním náhonu. Vzpomeň si na tuhle diskuzi, až budeš chtít utratit milion za nějakýho ale opravdu opravdu pěknýho francouze nebo itala. Já Tě jen varoval
[68]
5. 2. 2010 v 16:28Emel
Tomik: pokud tě dýzl nezajímá, pak o něm nediskutuj. Názor na zvuk 30d je vcelku jednotný (až na tvého imaginárního Pepíka), viz např. auto.cz:
„Naftový šestiválec v luxusní limuzíně nevibruje, neduní, nechroptí, v nízkých otáčkách není téměř slyšet a ve vysokých nehuláká na celé kolo. To je má představa kvalitního naftového šestiválce v limuzíně vyšší střední třídy. Tak a teď si upřímně řekněme, kdo dnes dokáže takový motor nabídnout? Umí to Audi potažmo celý koncern Volkswagen se svým výborným 3,0 TDI a poslouží i Jaguar. Takové BMW se snaží, ale ať se na mě nikdo nezlobí, snaží se málo.Má poslední zkušenost s BMW 530d nebylo nic, co bych chtěl uchovávat v paměti déle, než je nezbytně nutné. „
Jistě ti neuniklo, že třílitrový diesel v Jaguaru a Citroenu je stejná jednotka, pouze Jaguar díky zadnímu náhonu a lepší převodovce nabízí 202kW (spotřeba 6.8, zrychlení za 6.4, srovnej s BMW).
[69]
5. 2. 2010 v 16:29Emel
Tomik: nejde to měřit, tak mě to nezajímá? Přečti si třeba článek o Jaguaru XF, kde se právě o kultivovanosti jednotek od BMW vs. Jaguar/Ford/PSA mluví. Tvého Pepíka je mi líto.
[70]
5. 2. 2010 v 16:33Tomik
Emle jdi se tím projet a budeš Pepíkovi závidět. T.
[71]
5. 2. 2010 v 19:02Emel
Tomik: ty naftové motorizace neřešíš, takže to zřejmě neznáš. Já to projeté mám, hlavně v E46 330d – po všech stránkách příjemné auto, se dvěma výjimkami: krátká pětistupňová převodovka a hlučný motor. Jel jsem i s E39 a E60 530d, to bylo o něco lepší, ale ne o moc.
[72]
5. 2. 2010 v 21:45Tomik
Ty to hodnotíš podle prehistorických motorů. To se nedá vůbec srovnat. Většinou jezdim s benzínem, ale semtam i naftu. Obojí v Bmw. Kultivovanost dízl motoru není nic, co by mě v té naftě dráždilo. Dízl je jen nepatrně hlučnější a hold drncá víc než benzin. Výkon/spotřeba je ale naprosto perfektní.Dneska je v BMW základ šestistupňová chirurgická, moc příjemná,manuální převodovka.Ano je sportovní, krátká. Toho jaguára jsem měl půjčenýho pár dní někdy minulej rok jako náhradní auto a že bych byl nadšenej z 2,7 dízlu…tak to neda určitě ne. Dneska to už může být zase lepší s tím třílitrem, ale to jsem ještě nezkoušel. Jojo…Musíš to zkoušet pořád a pořád. Každej rok se na motorech udělá spousta práce a ikdyž se někdo snaží míchat kartama, ESA mají na obrázcích pořád stejný značky.
[73]
6. 2. 2010 v 12:58Emmel
Tomik: slyšel jsem, že jakýsi obrat k lepšímu nastal u BMW s novou 5GT a teď samozřejmě pokračuje v F10… cokoliv do té doby je ale pořád to samé.
[74]
9. 2. 2010 v 13:43mariachi
GTI: Jestli chces treba jeste dalsi kravinu do Zlateho ventilku, tak napriklad: „Razeni v Citroenu Xsara je lepsi nez v Audi S5″
[75]
9. 2. 2010 v 13:56mariachi
55 Tomik: To je taky dost vystizna veta: Je lepší mít slabý motor od BMW než mít něco “nabušenýho” od Alfy. Dal bych palec, ale nevim jak
[76]
10. 2. 2010 v 15:18Tomik
mariachi: Víš, není tvoje vina, že nemáš na to, abys tuhle větu pochopil….A jen protože jsem k tvé nízké inteligenci ohleduplný a nechci tvůj mozeček nijak přetěžovat, nechám Tě ať s tím málem co o autech víš, dožiješ.
Komentáře nejsou povoleny.