-
AUTOMAT
Dlouho jsme nepsali o muzice, o muzice (také) do auta. Dlouho také nebylo o čem psát. No tak to dnes trochu vylepšíme. Kdo by kdy čekal, že tygr popu, ten, který má jeden z vůbec nejlepších hlasů, jaké kdy tento svět nosil, totiž Tom Jones vydá desku, která se bude svým naturelem, svojí jedinečností dotýkat nejen hvězd doslova, nýbrž i desky taktéž veterána muzikantského světa, totiž… tygra rocku, tedy Roberta Planta.
Pravdou je, že novou desku Toma Jonese si můžeš bez váhání vložit do rubriky – nejlepší počiny roku. Hlas nepřekonatelný, feeling nedostižný, výběr starých pecek fantastický, aranže geniální, v komplexu vrchol, jakého může dosáhnout jen božský talent. Slova, tóny, takty, vše se nese v uvolněné mistrovské atmosféře. Samotný přednes Toma je absolutním vrcholem zpěváka (rock)popu, jaký můžeš zaznamenat. Nic lepšího už asi nikdy v téhle branži neušlyšíš.
Také Robert Plant na své nové desce zpívá staré pecky, jako Tom, ostatně jistý návrat do minulosti lze vytušit i v názvu jeho nové desky, v názvu, který odkazuje na název skupiny v níž hrál v období před příchodem Led Zeppelin. Robert Plant se na této desce našel přesně tak, jako Tom Jones na desce své. Velmi umírněné aranže jimž dominuje vskutku úchvatná rytmická sekce, poklidné, jemně ve spodních tónech vzrušivé polohy, Plant jakoby v předchozích deskách kroužil a kroužil, hledal a hledal, až našel. Jako břit osudu prořízne píseň občasný pověstný Plantův ječák, který nenechá nikoho na pochybách, že on je ten, který umí, že on je ten, vedle něhož jakýkoliv zpěvák rocku dopadá jako neumětelský amatér. Jistě, géniové se nerodí každý den. Plant hraje a zpívá na pomezí beatu, rocku, folku a blues. Pokud miluješ „akustické zeppelíny“ budeš z nového Planta dokonale v kolenou. Tak tedy řekněme druhý počin roku, deska která neomrzí ani za pět let.
TOM JONES – PRAISE + BLAME
ROBERT PLANT – BAND OF JOY
A… to je vše.
Vlastně není. Novou (první) desku vydal také Martin Chodúr. Zpívá pěkně. Asi tak ze čtyřiceti procent jako Tom Jones v roce šedesát čtyři… Rekněme, že tohle nemusí nutně vyznít jako sarkastická kritika…
No a na závěr můj osobní tip na propadák roku. Osm let čekám na to, až Phil Collins konečně už vydá novou desku, která za to stojí, a nyní nemyslím na cenu v eurech. Vlastně já na to čekám od roku 1981, tedy od roku kdy vydal svou první (a dosud nepřekonanou) sólovou desku po odchodu z Genesis. No tak jsem se dnes dočkal. Jsem slušný, tak slušně – ručník do ringu hadr… nebo že by Philův lehce předsilvestrovský kanadský žertík?
P.S. Hana Hegerová, Bryan Ferry, Eric Clapton a Joe Cocker jsou snad už za dveřmi… tak možná zase příště.
- Tip:
- Škoda Octavia III
- Testy pneumatik
- Dieselová pro a proti: Rady pro řidiče turbodieselů
- Nová Kia Cee’d
- Autoporadna
Svět motorů
Auto Tip
gti.blog.auto.cz
- Květen 20124 příspěvky
- Duben 20125 příspěvků
- Březen 20124 příspěvky
- Únor 20124 příspěvky
- Leden 20122 příspěvky
- Prosinec 20114 příspěvky
- Listopad 20115 příspěvků
- Říjen 20117 příspěvků
- Září 20111 příspěvek
- Srpen 20113 příspěvky
- Červenec 20111 příspěvek
- Červen 20112 příspěvky
- Květen 20116 příspěvků
- Duben 20114 příspěvky
- Březen 20115 příspěvků
- Únor 20117 příspěvků
- Leden 20117 příspěvků
- Prosinec 20108 příspěvků
- Listopad 20104 příspěvky
- Říjen 20108 příspěvků
- Září 20108 příspěvků
- Srpen 20101 příspěvek
- Červenec 20102 příspěvky
- Červen 20109 příspěvků
- Květen 20104 příspěvky
- Duben 20103 příspěvky
- Březen 20108 příspěvků
- Únor 20103 příspěvky
- Leden 20105 příspěvků
- Prosinec 20098 příspěvků
- Listopad 20097 příspěvků
- Říjen 20099 příspěvků
- Září 20095 příspěvků
- Srpen 20094 příspěvky
- Červenec 200916 příspěvků
- Červen 20096 příspěvků
- Květen 20096 příspěvků
- Duben 200912 příspěvků
- Březen 20096 příspěvků
- Únor 200910 příspěvků
- Leden 20096 příspěvků
- Prosinec 20088 příspěvků
- Listopad 20084 příspěvky
- Říjen 20086 příspěvků
- Září 20087 příspěvků
- Srpen 20086 příspěvků
- Červenec 20086 příspěvků
- Červen 20087 příspěvků
- Květen 20085 příspěvků
- Duben 20086 příspěvků
- Březen 20082 příspěvky
- Únor 20085 příspěvků
- Leden 20084 příspěvky
- Prosinec 200711 příspěvků
- Listopad 20074 příspěvky
- Říjen 20076 příspěvků
- Září 20075 příspěvků
- Srpen 20074 příspěvky
- Červenec 20074 příspěvky
- Červen 20075 příspěvků
- Květen 20075 příspěvků
- Duben 20075 příspěvků
- Březen 20076 příspěvků
- Únor 20076 příspěvků
- Leden 20079 příspěvků
- Prosinec 20064 příspěvky
- Listopad 20068 příspěvků
- Říjen 20066 příspěvků
- Září 20065 příspěvků
49 reakcí na AUTOMAT
[1]
24. 9. 2010 v 18:08Horst Fuchs
A co nová deska padlého anděla Nicka Cavea? Podle mě skvělá. Cave jako temný kazatel s biblí v jedné a ostře nabitou pětačtyřicítkou ve druhé ruce dokázal, že to ještě nezabalil. Ale není to právě placka na cestu po D1 v pátek odpoledne… Jinak třeba škoda nového Seala, když už se bavíme o velkých hlasech (a moc větších tady není). Jen poznámka k Chodúrovi – kdyby měl takového producenta jako TJ, mohlo to dopadnou docela jinak. Zpívat rozhodně umí. A i skládat, což není k zahození. Jen nesmí skladatel zpívat jako Marek Ztracený, to okamžitě měním frekvenci, klidně i na telemerketing. Mimochodem – nechcete opravnou tužku na rýhy v laku, je skvělá!!!
[2]
24. 9. 2010 v 19:40GTI
Díky za tip na Cavea, Ondro, tohle mi ušlo. Seala jsem právě přinesl z obchodu společně s Claptonem, ještě jsem to neslyšel. Chodúr… no, proto píši, že to není nutno chápat jako sarkastickou kritiku.
Marek Ztracený? Neznám…
Opravnou tužku nechci, skvělá není
[3]
24. 9. 2010 v 20:06iudex
Pekné; i keď sa priznám, počúvanie kvalitnej hudby mi trochu uniká. Ja momentálne v aute mám tak CD Kukulienka, kde si bola, ktorú moje dieťa miluje a nič iné nechce počúvať.
[4]
24. 9. 2010 v 20:59Horst Fuchs
[2] Máš Seala? No to jsem zvědavý, co na něj řekneš. Mám od něj hrozně rád Human Being, tehdy jsem ho vlastně pro sebe objevil. Manželství s Heidi mu ale asi nějak moc prospívá, asi mu moc dobře vaří nebo co. Ale každý má jiné uši. Pro ty mé už jsou taky TJ nebo RP moc „uhlazení“. Jinak Cave je ukryt v projektu Grinderman 2 (což je ovšem pro jeho věrné jistě nošením semtexu do Pardubic). Jinak je stejně v pytli, jak člověk žije se svými hrdiny z mládí nebo spíše od doby, kdy je objevil. Tak to mám s U2 nebo právě s Cavem, ke kterým jsem došel až dost po dvacítce. A každý den vycházejí nová alba spousty nových kapel nebo muzikantů. A jak člověk stárne, vrací se k muzice, která mu před pár let znal, ale nic mu neříkala. Třeba mě za mlada vůbec nebrali Beatles nebo Led Zeppelin.
Abych to nějak vypointoval – výhodu hudby je, že se člověk k ní může i po letech vrátit a objevit jí znovu. S auty je to horší. Jinak v autě teď posloucháme s dětmi Svěráka a Uhlíře. Krávy, krávy, jakpak mluvíte…
[5]
24. 9. 2010 v 21:08GTI
[3] Iudex:
Tak to je nyní ta nejlepší muzika. S dětma je taky paráda, když se v autě zpívá, dokonalá zábava.
[6]
24. 9. 2010 v 21:13GTI
[4] Horst Fuchs: tos napsal hezky, ty možné návraty… jo, mám to také tak. A když si třeba pustím staré Jethro Tull, nebo ty Led Zeppelin, říkám si, jak to ti kluci mohli takhle geniálně nahrát, vždyť za těch 30 let ta muzika jen vyzrála.
Ještě výraznější je to v jazzu, tam desku pustím, odložím jako neposlouchatelnou a za pět let to zkusím znovu a… jsem u vytržení.
[7]
24. 9. 2010 v 21:31Horst Fuchs
[6] – Jazz, to je další svět, pomalu se do něj dostávám, uvidím, nespěchám. Večer si otevřít dobrou lahvičku, nemusí to být za moc peněz, v poslední době mám rád hibernal. Přihodit poleno do ohně a buď naladit nějaký smooth jazz přes net a nebo vytáhnout Toma Waitse – třeba Asylum Years. Chtělo by to Lexus s Mark Levinsonem. Jenže tam bych neměl kam hodit poleno. A nemohl bych beztrestně nasávat. Z čehož vyplývá, že nejsem poslanec ani soudce.
[8]
26. 9. 2010 v 21:02Emel
Horst: tvůj problém s polenem by řešil Albatros… myslím lokomotivu, ne ptáka ani letadlo. Ale tam zase není ten Levinson…
[9]
27. 9. 2010 v 6:59Dinar
GTI: Na Collinse jsem dostal takovou referenci, že jsem ho ani nekupoval. Ale s Plantem souhlas, tak mě ho bylo těch dvacet let skoro až líto, mám všechny jeho pokusy, a je to přesně jak říkáš, kroužil, kroužil a teď konečně dokroužil, Band of Joy je skutečně to enjoy. TJ by mě ani nenapadnul, k tomuhle typu hudby jsem nikdy netíhnul, ale zkusím.
Jinak, jasně, že v autě je třeba mít všechny ty Uhlíře, Tancovala žížala a podobné dětské pecky, je ale dobré proložit tohle dětem alespoň občas nějakými těmi zeppelíny resp. čímkoliv kvalitním „pro dospělé“, a je fakt jedno kolik jim je, protože na dobrou muziku reagují pozitivně už od kolíbky, já tvrdím, že každý má vkus, než mu ho stačí okolí zkazit. Nicméně, včera jsem si cestou z víkendu s klukama pěkně zahulákal „Hajný je lesa pán“.
[10]
27. 9. 2010 v 19:51Horst Fuchs
[8] Nebo možná Primátor Dittrich, myslím ten parník. Tam by mohla být i ta kapela živě. No, a občas bych si odskočil hodit poleno do ohně.
[9] Na delších cestách u nás vedou pohádky a povídky. Písničky používám na kratší cesty. Je to legrace, děti se vzadu mydlí, pustím nějakou vypalovačku (před dubem, za dubem a podobně), děti rázem přestanou a začnou zpívat. Jinak dětem aspoň pouštím rádio Beat, aby se trochu vzdělaly. Bohužel není mnoho rádií, která by se dala poslouchat. Ostatně to by vydalo na samostatný blog. Proto u auta nejdřív kontroluji, jestli má rádio USB vstup.
[11]
28. 9. 2010 v 18:29GTI
[9] Dinare, ten Collins, to je bouchačka. Jonese vyzkoušej, mohl by tě příjemně překvapit.
[12]
28. 9. 2010 v 22:25Navtech
Každý dítě je nějaký… Dinar je třeba lhář! Kdyby jeho dvouletý dítě zpívalo „hajnýho“, tak je v talentmánii! To je prostě kyding
U nás je to při delších cestách jinak… to starší hraje PS2 a nesnáší, když se na něj mluví a to 2 letý nesnáší, když se na něj nemluví a háže mi na hlavu i nepochopitelný věci a celou cestu s manželkou řešíme, kde to to uvázaný dítě v sedačce vzalo… no a je tu Bibióne, krásné pláže a tak…
Jo a Tom, je klasik i v těch remix podobách, co vytvořil, nebo někdo za něj… Axel Rose se včera v SazceErortelu opět předvedl, jako muzikantský „prase“ s 3 hodinovou prodlevou, kdy se vracelo vstupný a já vstřebávám toho Stinga a z posledního CD Bonamassu, co tady bude 27.10. 2010, velký sál Lucerna. Pak napište, jaký to bylo.
[13]
29. 9. 2010 v 5:54Dinar
Navtech:
už pochop, že ne každý, jehož dítě vezme do ruky tužku a udělá klikyhák, s tím okamžitě letí do televíze. Plejstejšny se u nás nevedou, tak tomu staršímu nezbývá než se dloubat v nose nebo ten zpěv a malej se pak ve stylu pohádky „kačátko a kuřátko“ přidá. Největší problém je maminka bez hudebního sluchu, ta když za to veme, tak se smějou i ty děti.
Bonamassa je povinnej, kdo nejde nemá mezi slušnými lidmi, co dělat, omlouvat se účastí na kulinářském festivalu v Honolulu s prezentací lákavých úprav českého bůčku light, nebo něčem podobném, to je prostě pod úroveň. Pokud jde o Axela, ani bych se neobtěžoval, jednou hovado, dycky hovado, pro mě „umřel“ někdy ve dvaadevadesátém nebo kolikátém se špagetím incidentem, to byla vykrádačka sebe sama neklamný to znak cesty do… ze které není návratu.
[14]
29. 9. 2010 v 5:59Dinar
Horst: jo, radio Beat je jediné radio, které se dá poslouchat, bohužel jeho pokrytí pořád spíše připomíná pár fleků od kafe na mapě ČR.
[15]
29. 9. 2010 v 13:39Navtech
Slušnej člověk nehraje v Lucerně, když Navtech neni v Praze!
[16]
29. 9. 2010 v 16:49Horst Fuchs
Jenom mě tak napadá, že tady si tady povídáme o starých mistrech. Styl G’n'R je minulostí, nevím, proč čekat dvě hodiny na muzikanta, který si to své řekl před dvaceti lety a dnes si spíš hraje na celebritu v nejhorším slova smyslu. Což neznamená, že by ten koncert byl špatný. Když tady v okolí hraje v létě třeba Katapult nebo Keks, tak si usedlí čtyřicátníci vytahují z hloubi šatníků džisky a vyrážejí hledat co vlastně – sentiment, vzpomínky na mladá dobrá léta? Celý styl beat je už pasé, neznám žádnou novější kapelu, která by tak hrála (kromě revivalů). Ostatně slogan mého oblíbeného rádia je hudba z doby, kdy světu vládl beat. Rád si poslechnu klasické věci, Deep Purple, Led Zeppelin… ale snažím se tak nějak sledovat vývoj. Občas se každý prodeje rád W124, ale stejně pak obchází v autosalónu X6 (přinejmenším, aby si zanadával na netradiční design). Čili mám na flešce třebas Gossip nebo Xindla X. A samozřejmě Muse. Mám ale dojem, že můj příspěvek vyznívá nějak sentimentálně, jdu hledat džisku.
[17]
29. 9. 2010 v 18:45Navtech
Říha to je opak Axela, toho je zase těžký z pódia vyhnat.
[18]
29. 9. 2010 v 19:17GTI
[16] Nejde o sentiment, jde jen a než o… kvalitní muziku. A je jedno, zda ji hrají „staří“ mistři, či mladí zobáci. Výhoda těch starejch ovšem spočívá v tom, že jejich tvorbu prověřil čas. Hudba těch zobáků zatím prověřuje jen naše peněženky.
Oprostěme se nyní od těch džísek (dobrej postřeh
oprostěme se od toho, že každý jsme jistou dobu tvrdili muziku s těmi „svými“ a hledejme nadčasovou kvalitu. Oprostěme se současně od porovnání muziky než skrzevá techniku.
V muzice jde o melodii, rytmus a subjektivně o pocit, který v člověku vyvolá.
Rock nikam nejde, rock je stále stejný ode dne, kdy umřel „Bonzo“. Rytmicky bylo vše jasně již definováno, co se dalo v melodiích vykoumat, to už spatřilo světlo světa, veškeré možné vlivy se přes rock již převalily, a tak zůstává jen touha, aby holt to někdo zmáčknul tak, jak tobě, mě, nám vyhovuje, mě například vyhovuje Mark Knopfler.
Představíme-li si rock jako schody, pak na vrcholu jsou Led Zeppelin. Pod nimi ruzné derivace – od Deep Purple, přes Black Sabbath, Yes, až po Pink Floyd, přičemž ten druhý schod obsazují ti, kteří rocku něco nevratně dali – třeba fantastická párplovská sóla na kytaru a klávesy, sabbatovskou hutnost, yesovskou barevnost, či floydovskou všeobsažnost, sdělnost, melodičnost. Liga „Axel“ je liga lepších amatérů (třetí schod) – přínos do světa hudby se rovná takřka nule. Současným problémem rocku pak je to, že nejsou zeppelíni, jsou jen ti (možná) na druhém schodu a ti další.
Všem těm náctiletým ortodoxním vyznavačům výhradně ostré tvrdé rockové tvorby z minulýho tejdne doporučuji poslech skladby… Sabbath Bloody Sabbath (cca 1973, takřka 40 let… !) To je ta krystalická (melodická) tvrďárna, kterou už nikdo nikdy nemůže překonat.
Měli bychom se však obracet nikoliv k „prostému“ rocku nýbrž k blues, neb tam je všechna pravda moderní rockové hudby, tam je ten nefalšovanej pramen, ten nekonečnej zdroj.
[19]
29. 9. 2010 v 19:27GTI
[17]
Říhu mám žažitýho od doby, kdy dokázal ve třech utáhnout odpolední čaje. Nosil jsem na ně běžně kravátli a sako, jasně, tesilky a hnědý polobotky, a Olda válel Fláky od Doors a my na to s holkama trsali v národním domě. Pak se mi hudebně dost vzdálil, ale zažil jsem s ním hovor na téma – složitost hudby. A on říkal, že takto jednoduše hrají proto, že tvoří muziku pro učňovskou mládež a že by také své písně mohl zaranžovat jinak, pak vzal kytaru a vystřihl tam nějakej jejich učňovskej hit v aranži jak od Jeff Becka a já jen zíral, jak to ten Říha umí parádně zmáčknout.
[20]
30. 9. 2010 v 11:56Dinar
[18] Tak tohle ti podepíšu, do písmene.
[21]
30. 9. 2010 v 14:02Horst Fuchs
[18] Add blues – nedávno byl na Beatu nějaký host – milovník blues. Ptali se ho: „Proč blues, vždyť to je furt to samý, dvanáctka, domináta, subdomináta, furt dokola…“. Odpověděl: „No právě, člověče. Je úžasný, co na tom základě dokáže dobrej muzikant udělat“. Taky mě baví hledat základy blues třeba občas v hudbě Metallicy.
Schody – myslíš spíš takové stupně vítězů? Deep Purple a Led Zeppelin prakticky současníci (první alba tak 68 – významný to rock), spíš bych to vidět jako dvě větve jednoho kořene, oboje se to jmenuje hard rock. Každopádně se tahle hudba objevila v době, kdy už Beatles pomalu končili a je mimochodem zajímavé, jak se na aktuální vývoj ještě snažili odpovědět.
Hard rock – hudební škatulky – můj exspolužák je hudební publicista a na škatulky si potrpí. Zeptal jsem se ho, kam patří Nick Cave, abych ho jako dostal. Zamyslel se odpověděl : „No, to je nejspíš takovej dekadentní rock“.
Současnost – uvidíme, kdo se vydrápe „na bednu“. Budeme muset asi tak dvacet let počkat. Můžeme rozjet tipovačku, muzikant který má teď tak maximálně dvě tři alba. Můj kůň je Serj Tankian, i proto že se mi jeho nová deska moc líbí. Ale už tam to blues moc slyšet není, on mixuje dohromady všechno, co ho napadne.
[22]
30. 9. 2010 v 14:05Horst Fuchs
A ať tak nebo tak, u nás to stejně vyhraje Kabát. To bych taky nazval dekadentním rockem, kdybych nechtěl Cavea urazit.
[23]
30. 9. 2010 v 20:13LACO
GTI, velmi děkuji za odblokování možnosti komentování jen pro registrované. A to nejen za mě a Tomíka, ale také za řadu dalších individuí, díky nimž tady bude občas zase velmi veselo, tak jako dřív.
[24]
30. 9. 2010 v 21:34GTI
[23] O lala, tak v tomhle byl zakopanej pes. Sláva.
[25]
30. 9. 2010 v 22:48GTI
[21] Problém je v tom, že novej rocker nemá prakticky s čím (novým) přijít. Jinak souhlas, budem čekat.
[26]
1. 10. 2010 v 6:23Dinar
[22] Pro Kabáti je škatulka dávno vymyšlená, hrají tzv. „zastávkový rock“. Za účelem poslechu tohoto žánru se totiž schází vesnická omladina na autobusových zastávkách ve svých obcích, kde pak při hýkání Pepy Vojtka na stokrát omletý nápěv s měnícími se názvy, pokuřuje a slintá do lahváčů.
[27]
1. 10. 2010 v 8:12Horst Fuchs
[26] Geniální. Jenom jestli není ta primitivnost stejně rafinovaně hraná jako u Oldy Říhy a kábátí chlapci potají nevystupují jako Led Zeppelin Revival.
[21] Nu, pokud se omezíme na víceméně klasický rock, stěží můžeme očekávat něco nového. Ono tady nic nového nebylo už 20 let a nemyslím, že by někdo přišel s úplným převratem. Navíc i čistě matematicky budou asi kombinace akordů dávno vyčerpány a dají se vymýšlet jen variace (takový Gary Moore by nás mohl jistě hodně poučit, jak se i to dá hrát znamenitě).
Na závěr odstavečku o klasickém rocku doporučím své oblíbené internetové rádio Rockradio1. Hrají víceméně klasický rock, jak otce zakladatele, tak následovníky. A to na 192 kbps, takže se to dá i poslouchat.
[28]
1. 10. 2010 v 9:10GTI
[26] Dinare, „zastávkový rock“
tak to je dokonalé.
[29]
1. 10. 2010 v 9:21GTI
[26] Horste, radio vyzkouším. Poslouchám v autě radiožurnál – já nevím jak je to možné, ale tamní hudební redaktor má tři oblíbence –
Alan Parsons Project, pouští soustavně jednu skladbu z roku snad 1988
Omega – dívka s perlama ve vlasech, ta je snad z 1968
Eagles – Hotel California, ten bude tak z 1972
Jsou to fantastický pecky, co je však moc, to je moc, neexistuje den, někdy dokonce i dopoledne a odpoledne, kdy by člověk neměl možnos být těmito songy oblažen. U těch Eagles mi to dokonce principiálně vadí, neb tak časté opakování mi tu dokonalou pecku pomalu znechucuje.
Dnes ráno vstanu, pustím radio a tam… pomiliónté – Eagles, každej den. Je tohle nějak racionálně vysvětlitelné? Proč třeba nezahrajou jinou skladbu od těch Eagles?.. nechápu.
[30]
1. 10. 2010 v 9:33Dinar
[27] Já ani nechci uvažovat nad tím, jestli kabátníci hrají takové sračky proto, že nic jiného neumí nebo je to z jejich strany výsledkem populistického kalkulu se sázkou na českého burana. Obecně, jednoduché nemusí znamenat primitivní, v případě Kabátu jde ovšem jen o ryzí šmíru.
Je celkem jasné, že v rocku lze těžko očekávat příchod něčeho převratného, xkrát uchopené téma lze ale udělat po svém, tak aby se to stalo zajímavým i pro oposlouchané ucho, v čem ta schopnost zaujmout je, kde je ten recept, říct neumím, v tom je kouzlo umění. Jezdím každý rok Tour of Scotland po svých oblíbených „stáčírnách“ a při té příležitosti poslouchám různá britská rocková rádia. Je to jiný svět, spousta lokálních kapel, které nemáš příležitost jinde slyšet, občas nádherně dřevní muzika, spousta nápadů. To jen jako poznámka k tomu, abychom neupadali do skepse s tím, že už nelze jít dál, jinam a vývoj je jednou pro vždy u konce.
[31]
1. 10. 2010 v 9:37Dinar
[29]
) Díujahajuláň nebo tak nějak, jo, Omega, moc pěknej song, ale řekl bych tak z půlky sedmdesátých, nevím. Každopádně žádná radiostanice mimo Beatu nestojí za zmáčknutí čudlíku na autoradiu. Radiožurnál pouze v celou a pouze na pět minut.
[32]
1. 10. 2010 v 10:17GTI
[30] Tedy ty výlety do Scotska, to musí být paráda.
[33]
1. 10. 2010 v 10:37Horst Fuchs
[29] Evidentně jezdíš do práce v jinou dobu než já. Mě na Radiožurnálu ráno pronásleduje s úporností hodné lepší věci Petr Kolář, nějaké vykopávky z 70-80 a občas, ó, hrůzo, Marek Ztracený. Má dojem, že to asi po týdnu trochu aktualizují, ale ne moc. Asi před rockem mě překvapili skladbou Černej pasažér od Trabandu. Točili jí asi týden nebo dva.
Omega : Už jsem zmiňoval svého kamaráda publicistu. On byl do muziky vždycky blázen, bude to už víc než 25 let, kdy mě překvapoval jeho pokoj vyzdobený plakáty nekonformních kapel (vzpomínám na velký plakát Pavla Váně s působivou dvoukrkou kytarou, lepší než Rambo). Návštěvám pak nabízel svou oblíbenou hudbu z kotoučového magnetofonu B115 (aspoň myslím). A jednou poznamenal: „Doufám, že ti nevadí maďarština?“ A pustil právě Omegu. Vzhledem k tomu, že jsem nerozuměl ani slovo, tak mi nevadila. Nějakou dobu psal do Rock@Popu, tam stačil urazit většinu leaderů českých kapel. Už jsem se dlouho neviděli, ale dělá teď spíš do jazzu.
[30] To, že se u „klasického“ rocku dá těžko co vymyslet naštěstí neznamená, že se o to spousta muzikantů nepokouší. A to je dobře.
[34]
1. 10. 2010 v 11:09Dinar
[32] Ještě lepší jsou pak ty zimní výlety se skotskou a nohama u krbu.
[35]
1. 10. 2010 v 14:33GTI
[36]
1. 10. 2010 v 14:59GTI
[33] Omega dobrý, Locomotiv GT dobrý, a pak byla na počátku sedmdesátých let ještě jedna dobrá maďarská kapela, jméno už si nevybavuji. V osmdesátých jsme přešli na rock z „Varšavy“ – Skřek či jak se jmenoval, a jeho polská mutace Emersona, Lakeho a Palmera. Fantastická jízda.
[37]
1. 10. 2010 v 15:45Horst Fuchs
[36] Jojo, Tadeuš Skřek. Navštěvovali jsme rovněž Ošrodek kultury polskej u Václaváku, kde se daly koupit neslýchané věci za rozumný peníz. Ještě bych nějaké LP vyštrachal.
[38]
1. 10. 2010 v 16:50Navtech
Kabáti nehrajou žádnej „zastávkový rock“. Na zastávkách omladina poslouchá derivace techna a hip hopu a ještě si dělá bicí nástroje vlastní hubou. Neoslintávaj levný lahváče, ale rum od tuzemáku až po havanu s kolou, protože fet s pivem by nešel dohromady a děvčata braníkem neohromí.
Kabát bych označil za pivní, nebo hospodský rock. Každopádně je to marketingově dokonale zvládnutý kolotoč. Muzika je jednoznačně a do detailů vykradená dánská skupina D.A.D. a ve spojení s texty Špalka, který má cit pro mentalitu jednodušší části národa, je to skvělá zábava.
[39]
1. 10. 2010 v 20:23Dinar
[38] To jsou tak možná zastávky „střediskových“ obcí kolem naší matky měst, na těch obyčejných dědinách havanský rum v životě neviděli, lahváč je věčný, „Rocketky“ z Lidlu musí k hulení stačit, na fet tyhle řepy nemají love. Že je mezi nimi pár „dýdžejů“ napodobující pohyby zhuleného negra za zvuku duc duc v globále nic neznamená, ti mají „vyšší“ ambice, žít ve Městě, Kabát s vesnicí ale zůstává.
[36] Nejlepší polská rocková kapela byla Budka suflera, když si člověk odmyslí tu polštinu, zbyde solidní muzika.
[40]
1. 10. 2010 v 20:50Navtech
[39] Dinar… V něčem máš asi pravdu, ale já si za svojí taky stojím. To je asi tím, že neznám ty regionální vesničky, jako Žabovřesky apod…
Co se týká poláků, (někdy píšu pšonků, ale bez jakýchkoliv invektiv), tak nezapomínejte, že TOP je kapela TSA! Další jsou jen derivace, nebo v TSA hráli… Tedy pokud berem slavná 80sátá…
[41]
1. 10. 2010 v 21:26Dinar
Jo, to bude tím, jsi prostě do sebe zahleděný pragocentrista, který se k nám na venkov vydává pouze za účelem lovu našich squaw.
TSA je známá, ale Budka jim dá na budku… meiner meinung nach.
[42]
1. 10. 2010 v 21:32Navtech
Já nejsem pragocentrista, nás je ve vesnici 896 občanů, ale spíš jsem čekal, že na mě vychrlíš Lady punk, nebo něco podobnýho
))
Nakonec je ok, že Dinar sedí na tý zastávce v žabinách a má internet za „hubišku“ od outůfounmobil a sleduje Kabáty s auto.cz…!
))))))))))))
[43]
1. 10. 2010 v 22:00Dinar
Mě na těch svých 896 občanů nenachytáš, spádoví jsou horší než kucí ze Žižkova.
Aspoň vidíš, kde to frčí, ty potřebuješ na pragovsi kábl, mě stačí brněnské luft.
[44]
1. 10. 2010 v 22:10Navtech
Kušuj, burane!
) Nebo snad brňane? …ale to je to samý:))))
[45]
5. 10. 2010 v 18:39Nové auto?
GTI, a Ty máš odkedy tmavodru 911-ku???
Alebo len zasa kecas?
http://www.laco.cz/865461-koncert-pani-hany-hegerove.php?global
[46]
5. 10. 2010 v 23:03GTI
[45] Zkus mokrý hadry na hlavu, Petře, nebo se snad domníváš, že Jules Verne psal Dvacet tisíc mil pod mořem v ponorce?
P.S. Až si koupím devětsetjedenáctku tak tohle místo bude tím místem posledním, kam bych to psal…
[47]
6. 10. 2010 v 12:08abc
Mno, ale tam to píšeš, že ho máš…
a príde mi to akosi nefér pri diskusie k niekomu takémi ako Hana Hegerová…
Ona sa na nič nehrala, a čo robí/la, robila dobre a hrdo…
[48]
6. 10. 2010 v 21:05GTI
Upravil jsem ti nick, aby to tu nevypadlo, že si píšu sám sebou. Copak tu carreru, vždyť já nemám ani ten přehrávač…
No, zkus to ještě promyslet, možná ti to dojde. Koneckonců, pokud se domníváš, že každý text psaný v „ich“ formě musí nutně vycházet z reálii autora, musíš to mít v životě poměrně těžké.
[49]
7. 10. 2010 v 15:02Ingister2
Ja sa v živote na nič nehrám…
A žijem spokojne…
Komentáře nejsou povoleny.